ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Η Ζωγραφική, κατά την άποψή μου, χρειάζεται να απαλλαγεί από την δουλική μίμηση της φύσης και την φωτογραφική αποτύπωση και να είναι χώρος δημιουργικής έκφρασης. Συνεπώς τάσσομαι, ανεπιφύλακτα, στο χώρο του αισθητικού Ιδεαλισμού, συμφωνώντας, απόλυτα, με το δόγμα: ΤΕΧΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ.

Πρέπει και πάλι κατά τη γνώμη μου, να δίνεται το βάρος στην κατανόηση του φιλοσοφικού υπόβαθρου και της εμπέδωσης των εννοιών “Ωραίο” και “Έργο Τέχνης”.

Ο καλλιτέχνης χρειάζεται να πειραματίζεται και να ερευνά συνεχώς, με στόχο να εκφράζει με τον πλέον κατάλληλο τρόπο, τις απόψεις του, τις ιδέες του, τα οράματά του.
Ο εικαστικός καλλιτέχνης δημοσιογραφεί μέσα από την εικόνα. Άρα, χρειάζεται να έχει πλούσιες γνώσεις, ιδιαίτερα στο φιλοσοφικό, κοινωνικό και ψυχολογικό πλαίσιο.
Έτσι με τις ως άνω γνώσεις, με τις απαραίτητες τεχνικές, αλλά και με την υποστήριξη των νέων τεχνολογιών, θα μπορεί με ευχέρεια, να εκφράζει τις απόψεις του, μέσα σε ένα πλαίσιο δημιουργικής έκφρασης και ελευθερίας.

Η Τέχνη είναι ένα απέραντο πεδίο Δημιουργίας και Έκφρασης και προσφέρει στον καλλιτέχνη μια διαρκή εξέλιξη, μέσα από τη συλλογή νέων πρωτοποριακών προτάσεων.

Δυσκολεύομαι να κατανοήσω την έννοια που το κοινό ονομάζει “ταλέντο”.
Τόσο ο Αϊνστάιν, όσο και ο Γκαίτε και τόσοι άλλοι υποστήριζαν ότι ταλέντο σημαίνει εργασία και αφοσίωση…
Προτείνουμε στους σπουδαστές που αγαπούν τις εικαστικές Τέχνες, να επικεντρώνονται στη Γνώση και ακολούθως να αφιερώνουν πολλές ώρες σε πρακτικές εφαρμογές, πειραματισμούς και έρευνα.

Είναι πολύ προτιμότερο για κάθε σπουδαστή να κάνει περισσότερα έργα μέσα από τη δική του έμπνευση, έστω και με μέτριο αποτέλεσμα, από το να προσπαθεί συνεχώς ν’ αντιγράφει, έστω με μεγαλύτερη επιτυχία το έργο ενός άλλου Ζωγράφου, ή ν’ αποτυπώνει μία φωτογραφία.
Αυτό είναι χρήσιμο μόνο στην αρχή των σπουδών του, για την κατανόηση των χρωμάτων και του φωτός, αλλά χρειάζεται να εξαλειφθεί μετά το δεύτερο έτος σπουδών.
Φυσικά και από το πρώτο έτος σπουδών, χρειάζεται να μαθαίνει πώς να δημιουργεί δικά του έργα.
Στην πρώτη περίπτωση, οδηγείται στην οδό της δημιουργίας, ενώ στη δεύτερη περίπτωση, στην οδό της δεξιοτεχνίας, η οποία είναι μία χρήσιμη συνιστώσα της ζωγραφικής, αλλά δεν είναι η Ζωγραφική…
Αν όμως κάποιος έχει την αρέσκεται να αποτυπώνει τη φύση, πρέπει να μπορεί να βρει τέτοιες εικαστικές λύσεις, οι οποίες να είναι έξω από το πλαίσιο της φωτογραφικής αντίληψης, δηλαδή να μπορεί να προσφέρει ένα ενδιαφέρον εικαστικό αποτέλεσμα.